Jurymedlemmar 2021

Årets jurymedlemmar som medverkar till att välja ut tre finalister i varje kategori samt utse vinnarna under Recrutiment Awards Galan den 22 mars på Nalen i Stockholm.
Boka din biljett för dig och din personal till branschgalan här…

Annelie Renman Smiljanic

Jurygruppernas Ordförande

Annelie är mångårig projektkonsult som i sin yrkesroll har varit projektledare för flera organisationer i Almedalen samt ansvarig för några av Sveriges största event och mässor.

Hon har en juridikexamen i grunden och har under 14 år varit chef för ansvarsskador på Länsförsäkringar i Stockholm. Annelie kommer att vara ansvarig mot samtliga jurygrupper i sin roll som ordförande och Recruitment Awards kontaktperson mot samtliga nominerade företag och personer.

Kontaktuppgifter
Annelie Smiljanic
[email protected]
0709-61 00 11

Läs mer om Annelie

Arne Dahlberg

Arne är mångårig personalchef i företag som Continental, ISS och Coca-Cola.

Sitter i juryn för:
Årets rekryteringsföretag samtliga kategorier och Årets Rekryterare

Sedan 2020 är han interim personalchef, till exempel hos Outokumpu Stainless. Han är också styrelsemedlem i volontärorganisationen Kontempel. Han vet särskilt väl hur viktiga utmärkelser och priser är för en organisation, inte bara för vinnaren utan för alla nominerade. Inom FMCG har man länge varit duktig på det, som personaldirektör på Coca-Cola såg han till att företaget uppmärksammade team för bästa prestation, varje år. Det finaste priset hans team vunnit var Industrins Jämställdspris. Under 2021 har han gått igenom certifiering för Agilt ledarskap. ”Det är nog den största förändringen av arbetslivet vi ser sedan digitaliseringen, för mig var det en otrolig omställning att lära om allt från början. ”

Kontakt:

Mobil: 070-3556200
E-post: [email protected]

Arne Dahlberg
People Director leading team since 25 years. Positions include management roles at Coca-Cola, Continental and ISS. Advisor to larger and smaller companies within people and culture. Certified Agile Leader since 2021 and MSC in Organisational Psychology, Umeå Sweden.

Läs mer om Arne

Eleonor Åslund

HR- och Organisationskonsult

Sitter i juryn för:
Årets Interimsföretag
Årets Rekryterare

Eleonor Åslund är en affärsdriven HR chef med erfarenhet som egen företagare. Har drygt 25 års erfarenhet strategiskt såväl som operativt HR arbete inom både internationella och nationella privata företag.

Det hon brinner för är Employer Branding” och Talangförsörjning liksom Ledarskap och Ledar- och organisationsutveckling. Att bygga HR funktioner och Arbetsrätt och fackliga relationer liksom företagsköp/företagsfusioner ligger varmt om hjärtat.

Efter 14 år med förmånen att vara med att bygga en Bank från grunden och dess HR organisation är hon nu egen företagare igen. Sedan 2021 fokuserar Eleonor på Interimuppdrag där framförallt Startups får stöd i HR- och Organisationsfrågor. Här kan hon få utrymme för sin nyfikenhet på vår framtid, nytänkande och spännande vidareutveckling av Human Relations, människor och organisationer. Genom åren har Eleonor nominerats till årets Employer Branding Manager vid 3 tillfällen och vinnare 2017. Förutom dessa kan Årets Karriärföretag under 5 år, Årets Hederspris och plats 21 som årets bästa arbetsgivare 2020 läggas till lagrarna.

Rätt person på rätt plats via en rekrytering eller ett gigguppdrag är a och o för alla företag och inte minst för ett bolag i snabb tillväxt. Interimföretag, rekryteringsföretag och rekryterare som bidrar med ett nytänkande, mångfald och ett innovativt arbete för kunden och kandidaten/giggaren kommer att vinna slaget om den bästa arbetskraften framöver. Vilka kommer vi att se som vinnare framöver? Spännande fortsättning följer.

Kontakt:
Mobil: 0707-280919
E-post: [email protected]

Läs mer om Eleonor

Hans Makander

PR- och kommunikationskonsult

Sitter i juryn för:
Årets Bemanningsaktör
Årets mångfaldsföretag

 

Om Hans.

PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Hans Makander har jobbat med kommunikationsfrågor i drygt 25 år. Senast arbetade han som kommunikationschef för bemanningsföretaget ManpowerGroup där han jobbat med succén ”Nisse från Manpower” och byggde upp Sveriges största arbetslivspanel – Manpower Worklife.

Nu arbetar Hans som senior PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Under sin tid i bemanningsbranschen såg Hans hur välutbildade personer med utländsk bakgrund hade problem att få jobb trots kompetensbrist i samhället. 2016 startade han plattformen Integration.nu med syftet att utveckla en mer positiv syn på integration och inkludering och därmed stödja företag att rekrytera nyanländ kompetens.

Under 12 år undervisade Hans på Berghs School of Communication med fokus på marknadsföring, marknadsplanering och PR/kommunikation.

Hans har också jobbat på SJ som marknadschef och varit ansvarig för marknadslanseringen av snabbtåget X2000 under perioden 1990-95.

Hans är uppväxt i Malmö och har en fil. kand i Economics från Lunds Universitet och har arbetat med turism och varit den mobile banktjänstemannen med egen ”bankbuss” i Malmö.

Läs mer om Hans

Anna Maria Waara

Ledarskapskonsult 

Sitter i juryn för:
Årets Ledare

”Anna-Maria har framgångsrikt arbetat med ledarskap under lång tid. Som ledarskapsspecialist på Waara ledare, med fokus på ändamålsenligt ledarskap och motivation, leder och driver hon utveckling i komplexa, hierarkiska och internationella organisationer.

Som en av Sveriges ledande inom den mest aktuella motivationsforskningen brinner Anna-Maria för att öka motivationen och engagemanget i organisationer. Effekten av hög motivation bland medarbetarna, är ökad lönsamhet, innovation, produktivitet och inte att förglömma, förbättrad psykisk hälsa.

Läs mer om Anna-Maria

Anders Åkerman

Anders Åkerman

VD för Kompetensgruppen och chefredaktör för magasinet Personalchefen.se

Sitter i juryn för:
Årets Ledare

Anders Åkerman är VD för Kompetensgruppen AB och har i mer än 30 år grundat och drivit en flertal företag och omfattande projekt. Verksamheterna har det gemensamt att de varit mötesplatser och forum för utvecklig av ledare, personal och organisationer. Genom att skapa synergier, innovationer och starka kundrelationer har Kompetensgruppen varit en betydande aktör för utveckling i arbetslivet.
Kompetensgruppen arrangerar mässor, konferenser, kompetensnätverk, utbildningar, webbplatser, seminarier och har givit ut ett flertal tidningar och böcker. En intressant beskrivning av den omfattande verksamheten finns på kompetensgruppen.se/om-oss/var-historia/.

Anders har erfarenhet av bemanning och rekrytering genom att bland annat ha grundat bemanningsbolag och Rekryteringsnätverket som är en av verksamheterna. Anders är vidare chefredaktör för magasinet Personalchefen.se. Han har bland annat mottagit Kunskapspriset för sin personliga vurm för Kompetensutveckling.

Läs mer om Anders

Mats Wernheim

Idéskapare och mångsidig serieentreprenör

Sitter i juryn för:
Årets Mångfaldsföretag
Årets Bemanningsföretag

Mats är en idéskapare och mångsidig serieentreprenör som har arbetat inom bemannings-och rekryteringsbranschen sedan 1991. Han är bland annat grundare av bemanningsföretaget MAYDAY, 1991 (ISS/MAYDAY) och JobAgent, 1999 (Want). Han är också grundare av SaaS-företaget ZeroLime och HR-Techbolaget JobAgent®, som har en SaaS-lösning för hållbar rekrytering baserat på potential och återvunnen kandidatdata samt initiativtagare till JobbFestivalen i Kungsträdgården med tema mångfald.

Han är även engagerad som delägare och advisor i Ireturn, en hubb för personer som upplever, psykisk arbetsrelaterad ohälsa samt i Diversity Board, vars vision är att förändra i maktens korridorer och få in mer mångfald och perspektiv då många styrelser och ledningsgrupper idag är allt för homogena.

Mats mål är att vara en företagare som både ser och hör människan, oavsett bakgrund eller situation.

Mer om Mats finns att läsa på: https://www.linkedin.com/in/matswernheim/
Mail: [email protected]
Mobil: 070 282 58 90

Läs mer om Mats

Karl Kwarnmark

COO på TVG.

Sitter i juryn för:
Årets Innovationsföretag
Årets Digitala företag

Karl arbetar på TVG och enklast förklarat är han COO, med fokus på nyrekrytering och marknadsföring, innan dess var han 5 år på Universum och drev bland annat EB-academy. Styrelseledamot Shortcut.se, investerare i TVG och i Godsent (e-sport). Älskar nya innovationer och startups inom HR, något han med Lars-Henrik Friis Molin arbetar med sen 2013.

TVG är en företagsgrupp som har som mål att förändra världen inom HR och HR Talent Tech genom att bygga en portfölj med framgångsrika HR och HR Talent Tech-företag globalt.

Läs mer om Karl

Charlotte Mattfolk

Grundare till IAMAI

Sitter i juryn för:
Årets Innovationsföretag

Charlotte Mattfolk är en entreprenör och senior strategisk rådgivare och talare inom framtidsanalys, strategi, affärstransformationer, digitalisering, hållbarhet och entreprenörskap. Hon är grundare till IAMAI, som är en AI-plattform för managementkonsulttjänster och kunskapsdelning. Charlotte har varit VD eller partner i både stora managementkonsultbolag och byggt upp konsultbolag från start. Hon är engagerad i styrelsen för såväl ett stort möbel- och inredningsföretag som för ett hudvårdsmärke och ett fintechbolag.

Charlotte kombinerar ett visionärt och entreprenöriellt tankesätt och arbetar med nya innovativa lösningar kring hur framtiden kommer att kunna se ut vad gäller förändrade beteenden, vilken ny teknologi vi kommer att se mer av och hur den påverkar oss, nya affärsmodeller och sätt att bygga upp företag utifrån nya värderingar och synsätt. Hennes credo har alltid varit att våga bryta mönster, tänka i nya banor, utmana sanningar och konkret prova nya angreppssätt för att skapa framtidssäkrade hållbara företag. Hon har en stark passion för att förstå omvärlden och driva förändring som är positiv för både medarbetare, kunder och företag. Hennes vision är att bidra till en värld där alla de gränser vi byggt upp mellan såväl nationer, företag, konsulter, arbete, fritid och familj suddas ut till förmån för ett mer holistiskt synsätt med fokus på samarbete och att skapa en hållbar värld och livsstil.

 

Läs mer om Charlotte

Louise Fagerheim

HR- och kommunikationschef

Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsföretag samtliga nivåer

Är idag HR- och kommunikationschef på CSG, Commuter Security Group, ett av Länsstyrelsen auktoriserat bevakningsföretag. Louise har mångårig erfarenhet från olika branscher inom HR.

Hon drivs av ett affärsnära HR arbete, där ett engagerat och nära ledar- och medarbetarskap gör skillnad. Det ställer krav på samsyn och utveckling av organisationens ledarskap, som kännetecknas av att motivera och stimulera till resultat.

Att attrahera rätt kandidater inför olika uppdrag och roller, ställer höga krav på organisationen och samarbetspartner i rekryteringsprocessen. Rekrytering är en av de viktigaste processerna för företagen och en lyckad rekrytering, är en bra affär.

Läs mer om Louise

Jon Josefsson

 Ägare och grundare av Nomadjobs och Chefredaktör på Zero magazine

Sitter i juryn för:
 Årets Raket och Årets Interimsföretag

När Jon Josefsson inte jagar alpina bergstoppar eller jagar motståndare på innebandyplanen är han Business Unit Manager på IT-företaget Evolution Commerce. Evolution Commerce hjälper e-commerceföretag att växa genom att tillhandahålla ett anpassat ERP-system. Evolution Commerce ingår i TSS-koncernen med 109 IT-bolag runt om i Europa. Jon har sin bakgrund inom bemannings- och rekryteringsbranschen där han var med från startup av Komet som växte till Sveriges 14:e största bemannings/rekyteringsföretag. Därefter har han innehaft tjänster som VD, Commercial Director och Director på Proffice och på världens största HR-företag Randstad samt jobbat som Head of Sales på Talent Venture Group.
Jon har även startat Nomadjobs som förser den kinesiska marknaden med HR-service och nyligen lanserat sin första bok på Mandarin för kineser med drömmen att jobba utomlands. 100 % passionsstyrt är hans projekt Zero magazine vars mission sedan 20 år är att sprida den speciella musik som ligger Jon varmt om hjärtat.

Läs mer om Jon

Hans Uhrus

Executive Interim Manager – Kommunikationsexpert

Sitter i juryn för:
Årets Interimsföretag – Årets Bemanningsaktör – Årets Raket

Hans har över 20 års erfarenhet från bemanningsbranschen i roller som säljare av entreprenadlösningar, informationschef och VD på bemanningsföretag samt Näringspolitisk chef på branschorganisationen.
Sedan 13 år tillbaka är Hans verksam som interimskonsult i roller som kommunikationschef eller presschef samt rådgivare inom PR och medial kriskommunikation.

Kontakt:
0768-95 01 01

[email protected]
www.uhrvis.se

Läs mer om Hans

Johan Fallby

Idrottspsykologisk rådgivare

Sitter i juryn för:
Årets Ledare

Johan Fallby är idrottspsykologisk rådgivare och före detta landslagsman i bordtennis.
Ledarskap är en viktig del av den moderna idrottspsykologin och Johan har stor erfarenhet av att utveckla ledare, chefer och tränare från sina olika uppdrag. Tillsammans med Markus Johannesson driver Johan företaget Fallby & Johannesson AB som utvecklar ledare och team i näringslivet baserat på kunskap och erfarenheter från elitidrott, näringsliv och vetenskaplig metod. 
 
Efter bland annat tio år som ansvarig för idrottspsykologi på Svenska Fotbollförbundet arbetade han fram till 2018 i fotbollföreningen FC Köpenhamn. Han är knuten till och deltar i forskningsprojekt med forskningsgruppen i idrottspsykologi på Högskolan i Halmstad sedan snart 20 år. Parallellt med sina jobb i näringslivet föreläser Johan för idrotten kring hållbar talangutveckling, prestationsmiljöer och föräldraskap. Johan är också författare till flera böcker inom idrottspsykologi. 

Läs mer om Johan

Patrik Hellberg

Utbildningsdirektör Academedia Vux

Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsföretag samtliga kategorier
Årets Rekryterare

Patrik Hellberg har mer än 20 års erfarenhet från rekrytering, bemanning och omställning i ledande positioner hos Manpower, Randstad och Dreamwork.

Idag jobbar han sedan 5 år tillbaka som utbildningsdirektör i norra Europas största utbildningsföretag Academedia. På Academedia jobbar han med vuxenutbildning med ansvar för arbetsmarknadsutbildning och matchningstjänster.

Kontakt:

Mobil: 0703-214513

E-post: [email protected]

Läs mer om Patrik

Nadine Hanna

Kundförvaltare AB Stockholmshem

Sitter i juryn för:
Årets mångfaldsföretag

Nadine är kundförvaltare på det kommunala Bostadsbolaget AB Stockholmshem och har ett särskilt uppdrag att fokusera på bosociala-, trivsel- och trygghetsfrågor i Hässelby.

Nadine har fler års erfarenhet av att arbeta som projektledare i både kommunala och ideella verksamheter, och har även arbetat som ledarskapscoach, utbildningskonsult, karriärcoach och arbetsförmedlare. Under ca 10 års tid arbetade Nadine med nyanländas etablering på arbetsmarknaden.
Nadines fokus har under hela sitt arbetsliv varit integration, inkkudering, delaktighet och mångfald.

Hon har en masterutbildning i Intersektionalitetsstudiet, är religionsvetare i grunden och är även en diplomerad projektledare.

” Mångfald och delaktighet är inte en hygienfaktor eller good-to-have. Det är grunden i en frisk företags- och organisationskultur som värnar sina medarbetares arbetsmiljö och välmående, och som ska vara lika självklart som arbetet med budget och resultatuppföljning.”

Kontaktuppgifter:
[email protected]
0739234730

Läs mer om Nadine

Åsa Caap

Uppfinnare, innovatör, intraprenör och entreprenör.

Sitter i juryn för:
Årets Innovation

Åsa Caap är en Stockholmsbaserad uppfinnare, innovatör, intraprenör och entreprenör.
Hon har en bakgrund som Global Innovationschef på ABSOLUT vodka och som innovationskonsult. Hon har 2 patent och är medlem i Svenska uppfinnarföreningen. Hon blev utnämnd till ”Årets Intraprenör 2015” och blev listad som en av världens 1000 mest kreativa businessmänniskor av amerikanska tidningen Fast Company 2016. 2017 listades hon på Market Weeks ”Vision 100” list samt EatBigFish’s lista ”Challengers to watch”. Hennes artiklar har blivit lovordade och delade av Richard Branson.

Läs mer om Åsa

Håkan Fritz

Management konsult, Styrelse proffs
Broker Interim Mgr mm

Sitter i juryn för:
Årets Raket

Håkan Fritz är en av pionjärerna inom svensk rekrytering,
Startade 1992 Morgan & Partners snabbväxande rekryteringsbolag som såldes och blev börsnoterat till UK 1998.
Håkan var sedan VD för Jobline Sverige som börsnoterades och var starten för internetbaserad rekrytering och som sedan blev Monster.com
Byggde Upp Poolia rekrytering under 2000 talet för att sedan 2006 bli koncernchef för Assessio med fokus på Psykologiska test, därefter sedan 2013 fokuserat på internationella uppdrag inom Giunti koncernen i Italien, Thomas International i Ryssland, Baltikum, Polen, Peopletech UK mfl Sitter sedan starten 2007 i Steering Committe för E-ATP leverantörsföreningen inom test i världen.
Håkan brinner för tillväxt och förändring och har en master i ”Rapid Growth”

Läs mer om Håkan