Jurymedlemmar

Här kommer jurymedlemmarna presenteras varje vecka fram till oktober.

Marianne Olsson


Jurygruppernas Ordförande.

Sitter i juryn för:
Kommer att närvara i flera jurygrupper

 

 

Marianne Olsson juryordförande

Marianne är en mångårig rådgivare och konsult som tagit tempen på konsult- och gig-branschen sedan millennieskiftet då hon startade sin egna verksamhet samt bestämde sig för att läsa en internationell MBA vid Henley Management College. Sedan dess har hon stöttat en mängd kunder i sin affärsutveckling och kommunikationsplanering. Till dags dato har hon skrivit mer än 10 managementböcker (www.konsultboken.se) som hon föreläser och håller workshops om.

Hon beskrivs som en managementkonsult som brinner för kommunikation och möten och har mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring och affärsutveckling i globala bolag. Några av hennes tidigare jobb inkluderar ledarroller på Ericsson och Acando och därefter som strategisk rådgivare till både startups och globala kunder med fokus på digital utveckling där många vill ta tillvara möjligheterna på den nya jobbmarknaden vi numera kallar gig-ekonomin.

Kontakt:

Mobil: 070-5558450
E-post: [email protected]
Webb: www.konsultboken.se

Marianne Olsson
Gig economy expert and Strategic Advisor with 25 years marketing and business development in international environments. Positions include management roles at Ericsson and Acando and as advisor to startups and global companies with digital ventures. MBA from Henley, UK.

Läs mer om Marianne

Glen Hodgson


Founder & CEO
Free Trade Europa

Sitter i juryn för:
Årets kommunikationskampanj
Årets GIG- företag
Årets Bemanningsaktör

 

Om Glen

 

Med över tjugo års erfarenhet av kommunikation, offentliga angelägenheter och lobbyverksamhet är Glen grundaren av tankesmedjan Free Trade Europa, som fokuserar på att främja fri handel, liberalisering och rättsstatsprincipen inom Europeiska unionen och internationellt. Glen var tidigare ansvarig för Norden, Baltikum och Central- och Östeuropa inom ett internationellt kommunikationsbyrå. Innan dess arbetade han för europeiska institutioner såväl som för regeringar, internationella företag, startups och icke-statliga organisationer som lobbyist, strateg och kommunikationsrådgivare.
Glen var också generalsekreterare för en europeisk handelsförening i fem år. I dag är Glen en respekterad kommentator på europeiska angelägenheter samt en frekvent presentatör, moderator och panelist vid europeiska politiska evenemang. Glen är också en tränare och coach i policy- och kommunikationstekniker för den offentliga och privata sektorn.
Glen är en internationalist som har bott i Storbritannien, Frankrike, Belgien och Sverige. Glen har en magisterexamen från University of Europe, Brugge och anser starkt att naturen, att vara utomhus och motion – i kombination med konst och musik – är grundläggande för fysiskt och mentalt välbefinnande.

Läs mer om Glen

 

 

Catharina Kallmert

Catharina Kallmert
In-house uppdrag på försvarsföretaget SAAB, 15 år som konsult och rekryteringskonsult på Manpower, entreprenör. 

Sitter i juryn för:
Årets ledare och Årets rekryterare

Om Catharina

Catharina lärde sig branschen genom 15 år som konsultchef och rekryteringskonsult på Manpower. Har sedan 10 år varit egen konsult och fördelat sin tid mellan konsult inom HR, arbete med integrationsfrågor samt startat upp egna verksamheter inom familjen.

Catharina har uppdrag in-house på försvarsföretaget SAAB sedan 10 år tillbaka och har främst haft ansvar för assessments och personbedömningar. Idag är hon HRBP inom affärsområdet Cyber Security, ett tillväxtområde inom koncernen SAAB, och sitter i ledningsgrupp.

Hon arbetade flera år inom Södertälje kommun, senast som projektledare för ett integrationsprojekt inom Arbetsmarknadsenheten på uppdrag av Samordningsförbundet.

Parallellt med sina rekryteringsuppdrag startade hon för 7 år sedan familjeföretaget The Friendly Home som haft stadig tillväxt. Idag är vi en etablerad aktör av doftprodukter och var den första doftleverantören till alla Hemtex butiker i Sverige & Finland. Vi har egen produktion lokalt på Värmdö och socialt entreprenörskap och samhällsengagemang är en del av vårt hållbarhetsarbete. Distribution sker via web-shop, www.thefriendlyhome.se

 

”Mitt mål är att varje dag leverera värde, stort som smått. På så sätt känner jag mig nöjd med det jag gör, varje dag”

  • Jag tycker det idag ofta saknas passion i sitt arbete. Mycket arbete drivs av plikt, vilket inte är illa, med det blir så mycket bättre när arbete drivs utifrån lust och glädje.
  • Vi måste våga bryta normer och mönster för att kunna leverera briljant resultat och för att våga måste vi övervinna rädslor. Därför är det viktigt att skapa organisationer med mod, det är då kan vi skapa stordåd
Läs mer om Catharina

Helene Norinder

Helene Norinder

20 års erfarenhet av marknadsföring, Marknadschef
samt erfarenhet från byråsidan Bodén & Co och Appelberg.

Sitter i juryn för:
Årets kommunikationskampanj och Årets Marknadsförare

Om Hélène
Hélène har över 20 års erfarenhet inom marknadsföring, och även lika många år inom rekrytering-& bemanningsbranschen. På Manpower arbetade hon både som konsultchef och Marknadschef. Hon var med under den stora tillväxten för branschen i slutet av 90-talet då reklamfilmen ”Nisse” gjorde stor succé för Manpower och byggde sitt starka varumärke. Radio, TV och print var då de stora kanalerna för marknadsföringen. Hélène började tidigt med den digitala transformationen och har arbetat med många digitala kampanjer för att bygga varumärke och öka konvertering.

Hélène har också erfarenhet från byråsidan där hon arbetat på evenbyrån Bodén & Co och content marketing byrån Appelberg. Hélène har också suttit med i globala strategiska marknadsgrupper och även i ledningsgrupp.

För mig som marknadschef är samarbete mellan olika avdelningar, ledningsgrupp och att vara nära affären både viktigt men också det som gör att man kan skapa bra kampanjer. Målen ska vara tydliga för alla internt och mätbara. Det är alltid roligt när man som företag har modet att våga testa nya sätt att nå målgrupperna på och att innehållet man skapar är engagerande, få målgruppen att känna något

Läs mer om Helene

Yashar Moradbakhti

Yashar Moradbakhti, VD för Lingio

VD för Lingio och styrelsemedlem för IT&Telekomföretagen

Sitter i juryn för:
Årets Mångfaldsföretag

Yashar Moradbakhti, är VD för Lingio, ett edtech startup som grundades av vänner som tidigare jobbat ihop på Spotify och med ambitionen att revolutionera och demokratisera utbildningsbranschen. Yashar har bakgrund inom produkt och teknik på underhållningsbolag såsom EA Games, Spotify och MTG, och tar med sig denna erfarenhet till utbildning och inlärning med målsättning att göra den mer underhållande och effektiv för alla oavsett bakgrund och förmågor.

Yashar sitter även i styrelsen för IT&Telekomföretagen som representerar teknikföretag med tillsammans närmare 100.000 anställda i Sverige, där Yashar fokuserar på att driva frågor som berör utbildning, hållbarhet och inkludering.

Läs mer om Yashar

Hans Makander

PR- och kommunikationskonsult

Sitter i juryn för:
Årets Bemanningsaktör
Årets kommunikationskampanj
Årets mångfaldsföretag

Om Hans.

PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Hans Makander har jobbat med kommunikationsfrågor i drygt 25 år. Senast arbetade han som kommunikationschef för bemanningsföretaget ManpowerGroup där han jobbat med succén ”Nisse från Manpower” och byggde upp Sveriges största arbetslivspanel – Manpower Worklife.

Nu arbetar Hans som senior PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Under sin tid i bemanningsbranschen såg Hans hur välutbildade personer med utländsk bakgrund hade problem att få jobb trots kompetensbrist i samhället. 2016 startade han plattformen Integration.nu med syftet att utveckla en mer positiv syn på integration och inkludering och därmed stödja företag att rekrytera nyanländ kompetens.

Under 12 år undervisade Hans på Berghs School of Communication med fokus på marknadsföring, marknadsplanering och PR/kommunikation.

Hans har också jobbat på SJ som marknadschef och varit ansvarig för marknadslanseringen av snabbtåget X2000 under perioden 1990-95.

Hans är uppväxt i Malmö och har en fil. kand i Economics från Lunds Universitet och har arbetat med turism och varit den mobile banktjänstemannen med egen ”bankbuss” i Malmö.

Läs mer om Hans

Kommer snart

Håll utkik!

Kommer snart

Håll utkik!

Kommer snart

Håll utkik!