Jurymedlemmar

Jurymedlemmarna som medverkat till valet av finalister och vinnare. 

Marianne Olsson


Jurygruppernas Ordförande.

Sitter i juryn för:
Kommer att närvara i flera jurygrupper

 

 

Marianne Olsson juryordförande

Marianne är en mångårig rådgivare och konsult som tagit tempen på konsult- och gig-branschen sedan millennieskiftet då hon startade sin egna verksamhet samt bestämde sig för att läsa en internationell MBA vid Henley Management College. Sedan dess har hon stöttat en mängd kunder i sin affärsutveckling och kommunikationsplanering. Till dags dato har hon skrivit mer än 10 managementböcker (www.konsultboken.se) som hon föreläser och håller workshops om.

Hon beskrivs som en managementkonsult som brinner för kommunikation och möten och har mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring och affärsutveckling i globala bolag. Några av hennes tidigare jobb inkluderar ledarroller på Ericsson och Acando och därefter som strategisk rådgivare till både startups och globala kunder med fokus på digital utveckling där många vill ta tillvara möjligheterna på den nya jobbmarknaden vi numera kallar gig-ekonomin.

Kontakt:

Mobil: 070-5558450
E-post: [email protected]
Webb: www.konsultboken.se

Marianne Olsson
Gig economy expert and Strategic Advisor with 25 years marketing and business development in international environments. Positions include management roles at Ericsson and Acando and as advisor to startups and global companies with digital ventures. MBA from Henley, UK.

Läs mer om Marianne

Glen Hodgson


Founder & CEO
Free Trade Europa

Sitter i juryn för:
Årets kommunikationskampanj
Årets GIG- företag
Årets Bemanningsaktör

 

Om Glen

 

Med över tjugo års erfarenhet av kommunikation, offentliga angelägenheter och lobbyverksamhet är Glen grundaren av tankesmedjan Free Trade Europa, som fokuserar på att främja fri handel, liberalisering och rättsstatsprincipen inom Europeiska unionen och internationellt. Glen var tidigare ansvarig för Norden, Baltikum och Central- och Östeuropa inom ett internationellt kommunikationsbyrå. Innan dess arbetade han för europeiska institutioner såväl som för regeringar, internationella företag, startups och icke-statliga organisationer som lobbyist, strateg och kommunikationsrådgivare.
Glen var också generalsekreterare för en europeisk handelsförening i fem år. I dag är Glen en respekterad kommentator på europeiska angelägenheter samt en frekvent presentatör, moderator och panelist vid europeiska politiska evenemang. Glen är också en tränare och coach i policy- och kommunikationstekniker för den offentliga och privata sektorn.
Glen är en internationalist som har bott i Storbritannien, Frankrike, Belgien och Sverige. Glen har en magisterexamen från University of Europe, Brugge och anser starkt att naturen, att vara utomhus och motion – i kombination med konst och musik – är grundläggande för fysiskt och mentalt välbefinnande.

Läs mer om Glen

 

 

Catharina Kallmert

Catharina Kallmert
In-house uppdrag på försvarsföretaget SAAB, 15 år som konsult och rekryteringskonsult på Manpower, entreprenör. 

Sitter i juryn för:
Årets ledare och Årets rekryterare

Om Catharina

Catharina lärde sig branschen genom 15 år som konsultchef och rekryteringskonsult på Manpower. Har sedan 10 år varit egen konsult och fördelat sin tid mellan konsult inom HR, arbete med integrationsfrågor samt startat upp egna verksamheter inom familjen.

Catharina har uppdrag in-house på försvarsföretaget SAAB sedan 10 år tillbaka och har främst haft ansvar för assessments och personbedömningar. Idag är hon HRBP inom affärsområdet Cyber Security, ett tillväxtområde inom koncernen SAAB, och sitter i ledningsgrupp.

Hon arbetade flera år inom Södertälje kommun, senast som projektledare för ett integrationsprojekt inom Arbetsmarknadsenheten på uppdrag av Samordningsförbundet.

Parallellt med sina rekryteringsuppdrag startade hon för 7 år sedan familjeföretaget The Friendly Home som haft stadig tillväxt. Idag är vi en etablerad aktör av doftprodukter och var den första doftleverantören till alla Hemtex butiker i Sverige & Finland. Vi har egen produktion lokalt på Värmdö och socialt entreprenörskap och samhällsengagemang är en del av vårt hållbarhetsarbete. Distribution sker via web-shop, www.thefriendlyhome.se

 

”Mitt mål är att varje dag leverera värde, stort som smått. På så sätt känner jag mig nöjd med det jag gör, varje dag”

  • Jag tycker det idag ofta saknas passion i sitt arbete. Mycket arbete drivs av plikt, vilket inte är illa, med det blir så mycket bättre när arbete drivs utifrån lust och glädje.
  • Vi måste våga bryta normer och mönster för att kunna leverera briljant resultat och för att våga måste vi övervinna rädslor. Därför är det viktigt att skapa organisationer med mod, det är då kan vi skapa stordåd
Läs mer om Catharina

Helene Norinder

Helene Norinder

20 års erfarenhet av marknadsföring, Marknadschef
samt erfarenhet från byråsidan Bodén & Co och Appelberg.

Sitter i juryn för:
Årets kommunikationskampanj och Årets Marknadsförare

Om Hélène
Hélène har över 20 års erfarenhet inom marknadsföring, och även lika många år inom rekrytering-& bemanningsbranschen. På Manpower arbetade hon både som konsultchef och Marknadschef. Hon var med under den stora tillväxten för branschen i slutet av 90-talet då reklamfilmen ”Nisse” gjorde stor succé för Manpower och byggde sitt starka varumärke. Radio, TV och print var då de stora kanalerna för marknadsföringen. Hélène började tidigt med den digitala transformationen och har arbetat med många digitala kampanjer för att bygga varumärke och öka konvertering.

Hélène har också erfarenhet från byråsidan där hon arbetat på evenbyrån Bodén & Co och content marketing byrån Appelberg. Hélène har också suttit med i globala strategiska marknadsgrupper och även i ledningsgrupp.

För mig som marknadschef är samarbete mellan olika avdelningar, ledningsgrupp och att vara nära affären både viktigt men också det som gör att man kan skapa bra kampanjer. Målen ska vara tydliga för alla internt och mätbara. Det är alltid roligt när man som företag har modet att våga testa nya sätt att nå målgrupperna på och att innehållet man skapar är engagerande, få målgruppen att känna något

Läs mer om Helene

Anna Nedeby Bar-Am

Entreprenöriell ledare och styrelseledamot

Sitter i juryn för:
Årets marknadsförare

Anna har lång erfarenhet som chef och VD i såväl privat som offentlig sektor. Under närmare 10 år byggde hon upp och drev Start-Up Stockholm i rollen som VD med uppdraget att säkerställa tillväxten av nya, livskraftiga företag i regionen. Cirka 4 000 stockholmare med affärsidéer inom de flesta branscher togs emot årligen för rådgivning och utbildning utifrån individuella behov. Organisationen inkluderade som mest ett hundratal personer, varav hälften bestod av affärs-, innovationsrådgivare samt experter inom olika områden. Huvudpartners var Stockholms stad, Almi, EU/ Regionalfonden, Tillväxtverket, Länsstyrelsen, Vinnova, SEB, PwC och Trygg-Hansa. Slutresultatet blev 8 750 nya företag som vardera omsatte minst 600 000 kr per år.

Anna har också omfattande erfarenhet av marknadsföring såsom exempelvis varumärkesbyggande, kampanjer och stora event. ”För att marknadsföringsinsatserna ska bli effektiva gäller det att möta kunden i valet av budskap, kommunikationskanal och tidpunkt med ett mätbart slutresultat som utgångspunkt.”

Idag arbetar Anna som managementkonsult med fokus på organisationsledning, verksamhets- och konceptutveckling, samt finansiering.

Läs mer om Anna

Hans Makander

PR- och kommunikationskonsult

Sitter i juryn för:
Årets Bemanningsaktör
Årets kommunikationskampanj
Årets mångfaldsföretag

Om Hans.

PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Hans Makander har jobbat med kommunikationsfrågor i drygt 25 år. Senast arbetade han som kommunikationschef för bemanningsföretaget ManpowerGroup där han jobbat med succén ”Nisse från Manpower” och byggde upp Sveriges största arbetslivspanel – Manpower Worklife.

Nu arbetar Hans som senior PR- och kommunikationskonsult med fokus på mångfald och hållbarhet, kriskommunikation och specialdesignad kommunikation för startups.

Under sin tid i bemanningsbranschen såg Hans hur välutbildade personer med utländsk bakgrund hade problem att få jobb trots kompetensbrist i samhället. 2016 startade han plattformen Integration.nu med syftet att utveckla en mer positiv syn på integration och inkludering och därmed stödja företag att rekrytera nyanländ kompetens.

Under 12 år undervisade Hans på Berghs School of Communication med fokus på marknadsföring, marknadsplanering och PR/kommunikation.

Hans har också jobbat på SJ som marknadschef och varit ansvarig för marknadslanseringen av snabbtåget X2000 under perioden 1990-95.

Hans är uppväxt i Malmö och har en fil. kand i Economics från Lunds Universitet och har arbetat med turism och varit den mobile banktjänstemannen med egen ”bankbuss” i Malmö.

Läs mer om Hans

Anders Åkerman

Anders Åkerman

VD för Kompetensgruppen och chefredaktör för magasinet Chef & Ledare

Sitter i juryn för:
Årets Ledare

Anders Åkerman är VD för Kompetensgruppen AB och har i mer än 30 år grundat och drivit en flertal företag och omfattande projekt. Verksamheterna har det gemensamt att de varit mötesplatser och forum för utvecklig av ledare, personal och organisationer. Genom att skapa synergier, innovationer och starka kundrelationer har Kompetensgruppen varit en betydande aktör för utveckling i arbetslivet.

Kompetensgruppen arrangerar mässor, konferenser, kompetensnätverk, utbildningar, webbplatser, seminarier och har givit ut ett flertal tidningar och böcker. En intressant beskrivning av den omfattande verksamheten finns på kompetensgruppen.se/om-oss/var-historia/.

Anders har erfarenhet av bemanning och rekrytering genom att bland annat ha grundat bemanningsbolag och Rekryteringsnätverket som är en av verksamheterna. Anders är vidare chefredaktör för magasinet Chef & Ledare ( chef-ledare.se ). Han har bland annat mottagit Kunskapspriset för sin personliga vurm för Kompetensutveckling.

Läs mer om Anders

Fredrik Blomquist

Fredrik Blomquist

Founder at INSTITUTE FOR TRANSITION

Sitter i juryn för:
Årets Jämställdhetspris presenterat av WTEQ

Fredrik är en missionsdriven entreprenör med fokus på positiv förändring för samhället genom systementreprenörskap, samt att identifiera, korsmatcha blandade perspektiv och boosta mångfald inom entreprenörskap, innovation och förändring.

Han har 20 års erfarenhet som Entreprenör, Investerare, Market Creative, CEO, Styrelseledamot & Ordförande, Curator, Brand Developer, Normingenjör, Grundare och matchmaker av bl a nya investerarnätverk, vc-bolag m.m. En av grundarna av Institute for Transition och rådgivare, coach och kreativ utvecklare i flera sammanhang just nu t ex inom entreprenörskap och finansiering med fokus på jämställdhet, inkludering och ny nivå av hållbarhet för THE YES WAY, ELEVATE, IGNITE SWEDEN, RE:SOURCE, VINNOVA, WIRE, inkubatorer m. fl.

 

Varför det är viktigt med jämställdhet
Jämställdhet är en självklarhet. För alla. För de som vill göra något. Men också för de som behöver nya lösningar. Hur ska alla ständigt nya utmaningar kunna mötas om inte alla är en del av lösningarna. Fler perspektiv behöver blandas, för de bästa resultaten och kunskapen. Jämställdhet är bara början på det.

För att det ska bli jämställt och inkluderande i praktiken måste olika perspektiv och utgångspunkter tillåtas, normen får aldrig bara vara en allena. Och det har det varit för mycket, speciellt i den hjälteglorifierande tech-branschen. Dags att ändra på det och visa att entreprenörer och team kan vara helt olika och se helt olika ut, och göra saker på olika sätt. Detta är en vidare fråga än jämställdhet. Men idag börjar vi med jämställdhet.

Läs mer om Fredrik

Annie Lindmark

Annie Lindmark

Program Director Vinnova, grundare av nätverket W.Empowerment

Sitter i juryn för:
Årets Jämställdhetspris presenterat av WTEQ

Annie Lindmark arbetar med innovationsfrågor och finansiering av innovationsprojekt. Hon arbetar främst med Startups/SME:s, ny teknik och framväxande innovationsområden. Hon är aktiv inom jämställdhets- och inkluderingsfrågor och sitter bland annat med i Nordic Innovations task force för ”Nordic Female Entrepreunership”.

Hon är även grundare av nätverket W.Empowerment som arbetar med självledarskap och entreprenörskap och att skapa bättre förutsättningar för kvinnliga ledare och grundare genom events och workshops.

Varför det är viktigt med jämställdhet
Jämställdhet är en förutsättning för en hållbar samhällsutveckling och avgörande för ett lands innovationsförmåga. Hela befolkningens erfarenheter, kompetenser och kunskaper behövs för att till fullo utnyttja samhällets innovationspotential.
Mål 5 i Agenda 2030 som handlar om jämställdhet, pekar också på att politisk, ekonomisk och social jämlikhet mellan kvinnor och män bidrar till alla dimensioner av hållbar utveckling. Helt enkelt; Jämställdhet berör och påverkar alla och är viktigt för att säkra en hållbar framtid för oss alla.

Läs mer om Annie

Alex Warris

Alex Warris

Male engagement strategist

Sitter i juryn för:
Årets Jämställdhetspris presenterat av WTEQ

Alex är Civ. Ingenjör och driver på frågan om jämställdhet med iver genom både tidigare arbete på Teknikkvinnor och diverse talargig för bl.a. Diversity Charter & Internetstiftelsen. I dagsläget utvecklar han en ledarskapsutbildning i D&I vinklad för män – som väldigt stolt feminist brinner Alex för jämställdhet och idag spanar han främst efter hur män kan involveras bättre.

 

Varför det är viktigt med jämställdhet
I Alex mening är societal jämställdhet, i synnerhet utifrån ett intersektionellt perspektiv, en av de stora problem som behöver lösas inför ett modernare, bättre samhälle.

Läs mer om Alex

Nora Bavey

Nora Bavey

Grundare av Unitech, Riskkapitalist och General Partner i Unconventional Ventures.

Sitter i juryn för:
Årets Jämställdhetspris presenterat av WTEQ

Nora är entreprenören som bytte sida och blev riskkapitalist och General Partner i Unconventional Ventures – med målsättningen att förbättra möjligheter och tillgängliggöra teknik, entreprenörskap och kapital för underrepresenterade grupper. Unconventional Ventures investerar i techstartups i tidigt skede, grundade av underrepresenterade grundare vilket betyder kvinnor, LGTBQ & POC.

 

Varför det är viktigt med jämställdhet
Noras mission är att skapa mer inkludering och mångfald inom techbranschen. Nora anser att utvecklingen inom tech är för homogen och behöver mer inkluderande tänk för att öka innovation, lönsamhet och engagemang. Förra året ökade antal kvinnor i techbranschen med 14%, men bara 1% när det kommer till etnisk mångfald.

Läs mer om Nora

Nour Abdulsalam

Ordförande i en integrationsfrämjande organisation med fokus på inkludering, delaktighet och tillit.

Sitter i juryn för:
Årets mångfaldsföretag

Nour har jobbat med integrationsfrågor i drygt sx år. hon jobbar som folkhögskolelärare på Fryshuset där hon jobbat med etableringsprogram för nyanlända och utvecklat ett program för asylsökande att de kan lära sig svenska på ett snabbare och enklare sätt när hon motiverar och berättar om möjligheter som finns i Sverige när man lär sig språket. Nu arbetar hon som integrations projektledare med fokus på inkluderingsfrågor

 Nour är uppväxt i Syrien och har lärarexamen från Damaskus Universitet, hon jobbade som lärare i 10 år och nu studerar statsvetenskap vid Stockholm Universitet. Nour kom till Sverige i slutet av augusti 2014 och började sin språkresa i sitt nya land. Efter en vecka i Sverige fick hon vara volontär och hjälper nyanlända och asylsökande. 2015 reste Nour till Grekland för att hjälpa flyktingar som var på väg till Europa. Nour lyckades hitta sin väg i Sverige med bostad, språk, jobb och vänner så hon ville hjälpa andra att även lyckas i samhället och då kände Nour att hon gör något betydelsefullt och därför i mitten på 2017 startade Nour en egen ideell förening som heter “Tillsammans är vi starka” för att hjälpa nyanlända att lära sig svenska språket snabbare, få hjälp och stöd i det nya landet, även för att hjälpa folk att hitta jobb och utbildning samt att motivera dem att vara mer aktiva och ta ansvar.

Nour brinner för integration och vill utveckla den i Sverige för att hon träffar och pratar med många människor som kämpar hårt varje dag för att kunna få ett helt normalt liv. De drömmer om att skaffa ett permanent uppehållstillstånd för att återförena sina familjer eller skaffa ett jobb för att leva ett bra liv

Läs mer om Nour

Jon Josefsson

Head of Sales för Talent Venture Group, Ägare och grundare av Nomadjobs och Chefredaktör på Zero magazine

Sitter i juryn för:
Årets rekryteringsföretag + 49

När Jon Josefsson inte jagar alpina bergstoppar eller jagar motståndare på innebandyplanen är han Head of Sales på Talent Venture Group. TVG är en företagsgrupp som har som mål att förändra världen inom HR och HR Talent Tech genom att bygga en portfölj med framgångsrika HR och HR Talent Tech-företag globalt. Jon har sin bakgrund inom bemannings- och rekryteringsbranschen där han var med från startup av Komet som växte till Sveriges 14:e största bemannings/rekyteringsföretag. Därefter har han innehaft tjänster som VD, Commercial Director och Director på Proffice och på världens största HR-företag Randstad.

 Jon har även startat Nomadjobs som förser den kinesiska marknaden med HR-service och nyligen lanserat sin första bok på Mandarin för kineser med drömmen att jobba utomlands. 100 % passionsstyrt är hans projekt Zero magazine vars mission sedan 20 år är att sprida den speciella musik som ligger Jon varmt om hjärtat.

 ”Jag brinner för att ge företag och individer möjlighet att nå sin fulla potential. Oavsett om det är en proffssäljare på Talent Venture Group, en drömmande Shanghaibo som vill jobba utomlands eller ett startupföretag som vill växa”.

Läs mer om Jon

Joakim Jardenberg

Digital veteran till Recruitment Awards jury

Sitter i juryn för:
Årets Digitala verktyg och Årets Innovation

Joakim Jardenberg agerar jury för för priserna Årets Digitala verktyg och Årets Innovation tillsammans med Mikael Olsson (länk). Podden #ensakidag är en av flera saker som Jocke är känd för. Han är även senior rådgivare, ängelinvesterare åt ett dussin bolag och en aktiv opinionsbildare inom tech. Han delar gärna med sig av kunskap i olika kanaler så börja lyssna på podden eller följ honom i hans kanaler.

Mer om honom och hans projekt på https://jardenberg.se/

Läs mer om Joakim

Arne Dahlberg

Arne är mångårig personalchef i företag som Continental, ISS och Coca-Cola.

Sitter i juryn för:
Årets rekryteringsföretag samtliga kategorier och Årets Rekryterare

Sedan 2020 är han interim personalchef, till exempel hos Outokumpu Stainless. Han är också styrelsemedlem i volontärorganisationen Kontempel. Han vet särskilt väl hur viktiga utmärkelser och priser är för en organisation, inte bara för vinnaren utan för alla nominerade. Inom FMCG har man länge varit duktig på det, som personaldirektör på Coca-Cola såg han till att företaget uppmärksammade team för bästa prestation, varje år. Det finaste priset hans team vunnit var Industrins Jämställdspris. Under 2021 har han gått igenom certifiering för Agilt ledarskap. ”Det är nog den största förändringen av arbetslivet vi ser sedan digitaliseringen, för mig var det en otrolig omställning att lära om allt från början. ”

Kontakt:

Mobil: 070-3556200
E-post: [email protected]

Arne Dahlberg
People Director leading team since 25 years. Positions include management roles at Coca-Cola, Continental and ISS. Advisor to larger and smaller companies within people and culture. Certified Agile Leader since 2021 and MSC in Organisational Psychology, Umeå Sweden.

Läs mer om Arne

Patrik Hellberg

Utbildningsdirektör Academedia Vux

Sitter i juryn för:
Sitter i juryn för Årets Rekryteringsföretag samtliga kategorier och Årets Interimsföretag

Patrik Hellberg har mer än 20 års erfarenhet från rekrytering, bemanning och omställning i ledande positioner hos Manpower, Randstad och Dreamwork.

Idag jobbar han sedan 5 år tillbaka som utbildningsdirektör i norra Europas största utbildningsföretag Academedia. På Academedia jobbar han med vuxenutbildning

med ansvar för arbetsmarknadsutbildning och matchningstjänster.

 

Kontakt:

Mobil: 0703-214513

E-post: [email protected]

Läs mer om Patrik

Lotta Amnebjer Nordqvist

VD och grundare av Gigs for her.

Sitter i juryn för:
Årets Rekryteringsföretag samtliga kategorier

Lotta Amnebjer Nordqvist driver idag Gigs for her. Gigs for her är en jämställdhets- och mångfaldsbyrå som jobbar med rekrytering, konsultuthyrning och organisationsutveckling.
Företaget jobbar för att öka medvetenheten kring inkludering och gör bland annat innehållsserien ”Män som bidrar till jämställdhet inom svenskt näringsliv”. De jobbar också för att inspirera fler kvinnor att bli egna företagare och att få fler människor att vilja gig-livet. Lotta har en bakgrund inom rekrytering, marknad och kommunikation. Hon har själv giggat i många år innan hon startade Gigs for her tillsammans med sin kollega Madelene Lettman Persson.

Läs mer om Lotta

Eleonor Åslund

HR- och Organisationskonsult

Sitter i juryn för:
Årets Interimföretag
Årets Rekryterare

Eleonor Åslund är en affärsdriven HR chef med erfarenhet som egen företagare. Har drygt 25 års erfarenhet strategiskt såväl som operativt HR arbete inom både internationella och nationella privata företag.

Det hon brinner för är Employer Branding” och Talangförsörjning liksom Ledarskap och Ledar- och organisationsutveckling. Att bygga HR funktioner och Arbetsrätt och fackliga relationer liksom företagsköp/företagsfusioner ligger varmt om hjärtat.

Efter 14 år med förmånen att vara med att bygga en Bank från grunden och dess HR organisation är hon nu egen företagare igen. Sedan 2021 fokuserar Eleonor på Interimuppdrag där framförallt Startups får stöd i HR- och Organisationsfrågor. Här kan hon få utrymme för sin nyfikenhet på vår framtid, nytänkande och spännande vidareutveckling av Human Relations, människor och organisationer. Genom åren har Eleonor nominerats till årets Employer Branding Manager vid 3 tillfällen och vinnare 2017. Förutom dessa kan Årets Karriärföretag under 5 år, Årets Hederspris och plats 21 som årets bästa arbetsgivare 2020 läggas till lagrarna.

Rätt person på rätt plats via en rekrytering eller ett gigguppdrag är a och o för alla företag och inte minst för ett bolag i snabb tillväxt. Interimföretag, rekryteringsföretag och rekryterare som bidrar med ett nytänkande, mångfald och ett innovativt arbete för kunden och kandidaten/giggaren kommer att vinna slaget om den bästa arbetskraften framöver. Vilka kommer vi att se som vinnare framöver? Spännande fortsättning följer.

Kontakt:
Mobil: 0707-280919
E-post: [email protected]

Läs mer om Eleonor

Mikael Olsson

Sitter i juryn för:
Mikael sitter i juryn för årets innovationsföretag.


Mikael Olsson startade Medrek Rekrytering 2001, Nordens första onlinerecruitment bolag nischat mot vården och Skoljobb Sverige 2003. Idag investerar Mikael i tillväxtbranscher som ehandel, Augmented Reality, Krypto via bland annat Nordic Media House och delar sin tid mellan Stockholm och Limassol.

Läs mer om Mikael

Karl Kwarnmark

COO på TVG.

Sitter i juryn för:
Karl sitter i juryn för årets innovationsföretag.

Karl arbetar på TVG och enklast förklarat är han COO, med fokus på nu rekrytering och marknadsföring, innan dess var han 5 år på Universum och drev bland annat EB-academy. Styrelseledamot Shortcut.se, investerare i TVG och i Godsent (e-sport). Älskar nya innovationer och startups inom HR, något han med Lars-Henrik Friis Molin arbetar med sen 2013.

TVG är en företagsgrupp som har som mål att förändra världen inom HR och HR Talent Tech genom att bygga en portfölj med framgångsrika HR och HR Talent Tech-företag globalt.

Läs mer om Karl